God Jul!!

Här kommer äntligen ett livstecken och en God Jul-hälsning från oss! Vi har haft en jättemysig jul men istället för att bara berätta om den så gör jag som Piff och Puff och visar er!


- Nej Elis, du ska inte bara äta, baka också! Tur att jag inte åt så mycket.
Inte mer än jag bakade ut i alla fall...

Det är mycket som måste förberedas inför julafton - baka, göra godis, pynta och mycket mer. Jag älskar att göra allt det där!!

Som ni alla ser så byggde jag och pappa Rapunzel och hennes torn.


Den 13:de var det dags för luciafirande. Jag och Elis höll fast vid traditionen och åkte runt och lussade för Greta, mammafarmor och lilla Carla med familj. Dom tyckte såklart att vi var jättefina!


Se då krypa tomtar upp ur vrårna... (och en liten Lucia)


När det var dags att klä granen hittade Elis en koja som bara han fick plats i - under granen!

Dagen före julafton kom mobo hem. Jag gjorde en säng åt mig, Elis, mobo och morfar.

Morfar och Elis somnade nästan på riktigt.


Det gjorde inte jag och mobo. Vi bara myste och myste!

Tillslut var årets bästa dag äntligen här - julafton!!!
När jag och Elis kom ner på julaftons morgon var det fullt av paket under granen. Elis fick precis vad han önskade sig.

En egen dammsugare!!!!


Han lekte med den hela dagen och lät ingen annan låna den. Tur att jag hade bättre saker för mig än att städa på julafton.


Vi dukade fint i matsalen...


..och plockade fram allt godis som vi gjort!


Jag kröp upp i mormors knä och såg på Kalle Anka.


Sen var det morfars tur att få lite barnbarnsgos.


Pappa och mamma var också nöjda och belåtna.


Efter maten var jag alldeles ivrig för då skulle Tomten snart komma!!!


Och tänk, det gjorde han!!!


Elis var lite skeptisk men jag vågade krama Tomten.


Men han blev väldigt glad när han såg vad Tomten kom med. En traktor!


- Öppna snabbare morfar!!

 
Jag fick vad jag önskat mig - ett riktigt piano!


Vi var två trötta barn som sent om sider kröp till sängs.


På juldagen lekte vi med våra nya julklappar. Elis degade och degade...


...och degade. Och lekte med sin traktor såklart.


Jag kröp upp i schäslongen och lyssnade på cd-saga.

God fortsättning och stora varma kramar från oss!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0