Jag kan skriva...

...och läsa faktiskt! Jag kan kunnat skriva bokstäver länge men nu har jag lärt mig att skriva ord. För några veckor sedan skulle jag hjälpa mamma och pappa att skriva en inköpslista och jag ville vara helt säker på att de inte skulle glömma att köpa nya Bamse (det var en riktig cliffhanger från numret innan...) Så jag tog en egen post-it lapp och skrev BAMSE. Innan varje bokstav så ljudade jag den noga. När jag skrivit klart sammanfattade jag allt med att säga 

- Jag lyssnar bara på mig själv och så skriver jag. 

När mamma kom hem på alla hjärtans dag överaskade jag henne med ett fint litet medelande. 


Mamma du är bäst på att sjunga
(olika sånger ska det stå också men det fick inte plats)

Jag kan läsa också. Mamma skriver och så frågar hon mig vad det står.
Men roligast är det att skriva själv.

Tänk, jag kan ju nästan allt!


Kommentarer
Postat av: Fia

Einstein släng dig i väggen - här kommer Matilda !!!

2011-02-22 @ 23:55:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0