Kalas!!!

Om ni undrar varför jag inte har bloggat på ett tag så är det för att vi har varit väldigt upptagna med att fylla år, både jag och Elis. Först ut var Elis. Vi började födelsedagen med att smyga upp och hämta alla paket. Sen smög vi in i sovrummet och sjöng. Han blev lite förvånad och undrade nog vad vi höll på med men han blev väldigt glad.


Jag fick hjälpa honom med alla paketen för han ville bara leka med ballongen.


- Ja hallå, ja det är jag som fyller 1 år idag.

Men när jag väl öppnat paketen så ville han leka med alla leksakerna.

- Ja må du leva, ja må du leva...

På förmiddagen kom först farmor och farfar
och sen Astrid och Wille för att fira Elis. 
    
Astrid och Wille tokade sig som vanligt.

Eftersom farmor och farfar inte kunde komma på min
fördelsedag så passade de på att fira mig samtidigt med Elis.

Rosa papper. Det börjar bra!

Oj oj oj! En ÄKTA törnrosaklänning! Jag som ÄLSKAR törnrosa! Det kan
tilläggas att jag haft klänningen på mig VARJE dag sedan jag fick den.

Så här fin blev jag!

På eftermiddagen kom alla gäster och det var dags för mer presenter och...

- Jag vill öppna NU mormor!

TÅRTA!

Kladd, kladd, mums, mums!

Eftersom det var Elis födelsedag fick han smaka på tårtan. Och ni kan tro att han åt!

- Om jag slickar tallriken så får jag i mig lite till.

En vecka senare var det min tur att fylla år.

Vilken start på dagen va?! 

Jag, moster Sophie och mobo tjuvstartade kalaset redan dagen innan eftersom de inte kunde vara med på det riktiga kalaset. Vi grillade, åt tårta, öppnade presenter och hade det supermysigt. Mobo sov över hos oss och var med och sjöng för mig på morgonen innan han åkte tillbaka till Oslo.

- Oj oj oj, vilket ska jag börja med??!



Jag fick en Askungen- och en Belledocka.

Jag tog genast på mig min Törnrosaklänning och lekte med mina prinsesskompisar.


- Nu får du bestämma vad vi ska leka Belle.

Efter några timmar tvingade mamma mig att ta på mig en annan klänning
(varför hon nu ville göra det. Törnrosaklänningen är ju den finaste som finns..)

Okey då, man kan väl vara söt i en vanlig klänning också.


Elis var fin i sin nya tröja som han fått i present av mobo.

Här är en bild på en av alla mina presenter.
Det är en blå hopphäst som jag fick av mormor.

Jag kallar honom Maximus (som hästen i Rapunzel-filmen om det nu är någon som råkat missa den)


Elis fick också rida.

Så här festligt hade vi gjort det på altanen och mamma hade såklart bakat en prinsesstårta. Vad annars?!

Men om det nu var någon som tyckte att vi haft nog med kalas
misstog Ni Er för en vecka senare var det dags för BARNKALAS!

Men det får ni läsa om i nästa inlägg.


Kommentarer
Postat av: Fia

Härliga bilder på världens gosigaste ungar ! Snart, snart får jag komma och pussa och kittla de små fröna jag me' !!!

2011-08-13 @ 15:01:32
Postat av: mormor Lotta

Åh , vilka härliga sommar och födelsedagsbilder. Vilken tur ni har som fyller år på sommaren.

Avundsjuka mormor som fyller år i höstrusket.

2011-08-24 @ 17:37:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0