Snigeljakt och tjurrus

Som jag redan berättat så var ju jag och Smilla på snigeljakt i vår trädgård. Det var verkligen jättekul! Vi hittade många sniglar som vi samlade i varsin hink. Sniglarna var faktiskt riktigt snabba, för att vara sniglar i alla fall. Det var lite läskigt när man skulle peta ner dom från kanten. Vi skrek och skrattade om vartannat.




- Titta mamma, vad många!


- Oj, jag tror att en försöker rymma!


- Tihi!


Smilla ska snart flytta hit. Oj så jag längtar! Då kan vi leka mycket oftare än nu. Och hon kanske ska börja på mitt gamla dagis. Apropå det så träffade jag mina gamla fröknar Anna, Yvonne och Maria idag när vi hämtade Astrid på dagis. Jag saknar dom jättemycket. Dom är världens bästa fröknar (lyllos Astrid och Smilla...)


Smilla tycker mycket om att gosa med Elis.

Om det var någon mer än jag och moster Jenny som funderade på vad tjurruset är så är det inte några tjurar som rusar utan bara mobo Peter som springer i lera.


Här är han i vit t-shirt.


Nog för att det är kul att hoppa i vattenpölar men det finns ju gränser...


Det var mysigare att sitta på en kylbag full med korvar och bli omkringkörd av morfar.


En dag tuffade Elis till sig med rugbytröja.


Attityd...

Jag har varit på teater flera gånger den här veckan. Idag hämtade jag och mamma Astrid på dagis och så åkte vi till teatern. Jag tyckte att det var jätteroligt men Astrid tyckte att det var lite läskigt. Som tur är hade vi mycket tid att leka oläskiga lekar efteråt. 


Skådespelarna var med i tidningen och jag tog kort på dom. 


Min stackars Sophie har opererat sin fot. Det gör visst jätteont och vi måste ta hand om henne nu.
Puss puss på dig Sofisen!


Kommentarer
Postat av: Fia

Jag gillar den där unge mannen - han är cool !! Var det inte lite äckligt med sniglarna Matilda ?!? Och du, vad smal din mamma har blivit redan - suger ni musten ur henne, hela gänget, eller...???

2010-09-24 @ 23:55:40
Postat av: Mamma Frida

Ha ha ha! Ja det är ingen ro och ingen vila i det här huset längre :)



Kram på er!

2010-09-25 @ 10:48:14
Postat av: Fröken Anna

Hej Matilda! Det va så mysigt att du kom och hämtade Astrid i fredag. Har saknar dina goa kramar.:)Kram Anna och hoppas vi ses snart igen...

2010-09-25 @ 18:50:45
Postat av: Din andra fröken på stormhatten:Yvonne

Hej på er!

Håller med Anna, det var jättemysigt när ni hälsade på. Kom gärna snart tillbaka så vi kan leka och busa. Kramizar/Yvonne

2010-09-27 @ 16:34:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0