Mamma berättar...

Att vi har en påhittig liten tjej är det ingen frågan om. Nu har hon även fått smak för det söta i livet. För ett par dagar sedan pratade jag med moster Sophie i telefon. Helt plötsligt hör jag ett, ja hur beskriver man ljudet, rasslande ifrån köket. Jag får onda aningar och springer dit.

Det här är vad jag hittade: 



Det är ris över hela golvet och jag frågar Matilda vad i hela friden hon håller på med. 

- Men jag trodde ju att det var socker...

Vi har två likadana burkar, en med ris och en med socker...


- Är du glad mamma??
- Grrrr...

När man är lite irriterad på Matilda ( -Ääääät! -Kom nu då! osv) så frågar hon alltid
"Är du glad?" Då är det svårt att inte vara glad.


Vad vore livet utan dammsugare..?


Kommentarer
Postat av: Astrid

Vad kul Matilda - vi kan göra ett rishav och kasta oss i!! Vi ses!

2010-09-23 @ 09:58:53
URL: http://ljuvastrid.blogg.se/
Postat av: Fia

Underbart - nu kommer föräldrarna att få veta att de lever !!! ;-)Ungefär som vi med nya vovven...

2010-09-23 @ 17:36:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0