2000-talets Robin Hood

En av mina idoler är Robin Hood. Han är en räv som tar från dom rika och ger till dom fattiga. Jag tycker att det är väldigt snällt och strävar efter att vara likadan. En morgon lekte jag och mamma på mitt rum med min kassa-apparat. Då tänkte jag att jag skulle passa på att göra en god gärning.

- Nu skickar jag pengar till dom fattiga med min dator.
- Jaha, kommer pengarna till deras dator då?
- Jaa, för dom bor så långt bort, förstår du.

Hoppas bara att dom fattiga har en dator så dom kan ta emot pengarna... 




Nu ska vi se. En överföring med 25 guldmynt till Broder Tuck och fattigbössan.


Det är härligt att göra goda gärningar!

Mormor kom hit i lördags och passade på att gosa lite med Elis...

...innan det var dags att ta med mig på veckans sista teaterföreställning.


Oj så kulturell jag har blivit den här veckan.

När jag kom hem var moster Sophie och hennes kompis Sara här. Sara hade passat på att mysa med Elis medan jag var borta men sen var det min tur. Vi lekte med ballonger tills vi nästan ramlade ihop. Sen åt vi hajmat (eller var det thaimat..?) och myste i soffan tills det var dags att sova.

Elis försöker suga på Saras tumme. Hi hi!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0