Hösten är här!

Nu är det verkligen höst, nästan till och med vinter. Som tur är så har jag fått både en ny vinterjacka och nya vinterskor. Jackan är röd med en jättemysig pälskrage. Jag, mamma och Elis brukar gå ut i trädgården en stund varje dag för det är ganska mycket som behöver göras - krattas, plocka äpplen, fixa i rabatter med mera. Jag förstår inte varför man måste stressa med det. När snön kommer så syns ju inte det ändå. Mamma sa nåt om att "Det som göms i snö kommer fram i tö". Jag fattade ingenting. Men vi har väldigt kul i trädgården när vi grejar i alla fall. Vi leker kurragömma, "du kan inte ta mig - leken", klättrar i min nya repstege och tar hand om min häst, Häxan.


Tittut!

Här är hon, Häxan. Pappa sågade ned ett träd och då bara var hon där, högst upp.

- Så ja, Häxan. Du ska snart få ett äpple..


Det är viktigt att hålla i sig ordentligt i fall hon skenar.


Hi hi hi!

Elis har blivit så stor att han har fått provat gungan.

Är det inte kul Elis?


Jo jag tänkte väl..!


Det är ju jättekul att gunga!

En dag, eller ganska ofta faktiskt eftersom hon är sjukskriven, var Sophie här. Mamma krattade och krattade medan Sophie lärde mig att trolla! Vi trollade bort (och fram) löv, vantar och kryckor. Oj så spännande det var!

- Titta ett löv...


- Borta!

En dag byggde jag och mamma en koja i vardagsrummet. 
 
Vi åt lunch i kojan, korv med bröd.


Välkommen in!

Elis skulle ju såklart också vara med.

- Du har nåt i mungipan Elis.


Vi lekte länge i kojan, ända tills Elis blev så trött att han somnade.





Puss och kram från oss!



Kommentarer
Postat av: Lena (och Håkan)

Vilka härliga bilder! Det ser ut som om du och Elis och mamma har jättekul i er trädgård! Och Häxan ser riktigt busig ut! Nästa gång jag träffar den stora Häxan ska jag berätta för henne att hon har en kusin i Skoghall!

Kramar från Lena och Håkan

2010-10-27 @ 09:01:33
Postat av: Astrid

Åh vad jag skulle vilja komma och rida på Häxan! Vad kul det verkar!! Vi måste leka snart!! Kram!

2010-11-06 @ 23:32:41
URL: http://ljuvastrid.blogg.se/
Postat av: boebs

hahaha!! "du har nått i mungipan" var ju hilaaaarious! :D

2010-11-10 @ 15:28:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0