Det är så mycket jag vill berätta...

Hej!

Nu var det så där längesedan igen. Vi har haft fullt upp för Elis har haft dop (han får ett eget inlägg om det). Det var mycket att förbereda. Jag och mamma har bakat jättemånga kakor. Här bakar vi dumlegömmor. 


Visst ser dom goda ut?! Jag hjälpte till så mycket jag kunde.

Jag både diskade bunken...


...och torkade bordet.

Elis var inte till nån vidare hjälp så som tur var så kunde moster Sophie komma hit och passa honom medan jag och mamma bakade.


Här tror jag att dom tycker att jag är jätteduktig på att baka
(baka rimmar på smaka... Tihi!)

Nåt annat kul som har hänt är att Smilla och hennes mamma och pappa kom hit en kväll. Jag hade längtat hela dagen. När dom äntligen kom så lekte vi och lekte och lekte. Vi var så glada att se varandra att vi bara skrek och sprang runt, runt, runt. Sen dansade vi till Idol innan det var dags för sängen. Smilla skulle sova här så det var Jeppe som läste saga.


När vi vaknade på morgonen myste vi framför en film i schäslongen.


Elis fick också låna Smilla en liten stund.

En solig vinterdag packade jag, mamma och Elis fika och gick ner till sjön.

Vattnet hade frusit på bäcken men jag petade hål på isen med en pinne.




Några dagar senare kom vintern på riktigt med snö och allt och då gällde det att passa på att leka. Jag och mamma åkte pulka i trädgården och rullade oss ner för backen.

Upp!


Upp!


Och ner!!!


Vi byggde en snögubbefamilj.
Det är pappa, mamma, Elis och jag som ni ser.


Visst är jag lik mig!

Elis har blivit riktigt stor nu. Titta bara!

Han står alldeles själv.


Och han äter på allt. Till och med gröt som vi har börjat ge honom,
men det tycker han inte är nåt vidare.


Avslutar med ett litet smakprov på min estetiska talang.

Hej så länge!


Kommentarer
Postat av: Astrid

Hej bästis! Jag saknar dig jättemycket - jag vill gärna leka snart! Vilka fina trosor du har! Jag har också nästan lika dana mumin-trosor och de är mina favoriter.



Oj, kan Elis stå? Då blir nog William glad, när han får se att Elis börjar växa till sig så att de kan börja leka med varandra snart.



Kram från Astrid

2010-11-22 @ 10:02:17
URL: http://ljuvastrid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0