Mamma berättar...

Idag har Matilda varit med mig på jobbet. Som de flesta av er vet så jobbar jag tillsammans med min mamma, alltså Matildas mormor. Hon var fantastisk hela dagen, Matilda alltså... Hon lekte med alla de stora barnen, byggde höga torn av klossar, blev runtdragen i en pulka osv. Vid ett tillfälle satt jag, Matilda och några andra tjejer och lekte med en bondgård när en till liten tjej anländer till fritids. Som jag har gjort med alla andra av barnen så presenterar jag Matilda för flickan. Det lät ungefär så här:

 - Det här är Sofia. Hon går också i skolan här. Det här, Sofia, är min flicka Matilda. 

Då säger Matilda, samtidigt som hon pekar på mig:  

 - Och det här, det är mormors unge...

Ja det var ju också en presentation att få från sitt barn.


Kommentarer
Postat av: Lena (och Håkan)

Det var säkert jättekul att vara med på mammas jobb, och förklara ett och annat för de andra barnen. Jag har alltid tyckt att du är en klok liten dam, och nu fick jag ännu mer belägg för det. Kram på dig Matilda!

2010-03-04 @ 08:09:07
Postat av: Lotta

Jag satt en liten bit ifrån och hörde presentationen och både jag och alla andra vuxna som hörde höll på att dö av skratt. Den var härlig :)

2010-03-06 @ 18:06:46
Postat av: Virre

hahaha! Du är ju för söt Matilda! =)

2010-03-22 @ 21:06:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0