Farmor och farfar!!!

Hej!

Vilken konstig vecka jag har haft. Måndag och tisdag var jag hemma och var sjuk som ni vet. I onsdags var jag ledig tillsammans med mormor, torsdag var jag på dagis och i fredags var jag ledig tillsammans med pappa. Jag, mamma och pappa skulle nämligen åka och hälsa på min farmor och farfar. Det var jättelängesedan vi var där och jag hade längtat... Jonas kom också dit. På lördagen åkte vi ut till deras sommarstuga, men det var ju inte alls sommar där, utan lika mycket snö som hemma. Konstigt... Men vi hade en jätterolig dag. Vi fikade, grillade korv och åkte pulka.


Det här är min farmor och farfar.


Här myser jag i mammas knä med kakor och blubbasaft.


Det var svårt att gå på snön så jag fick sitta på pappas axlar.


Här sitter vi i solen och grillar korv. Jag lärde farmor och farfar hur man pratar korv. Det är världens godaste språk. Man stoppar hela munnen full med korv och sen säger man "korv, korv, korv". Det var så roligt att jag åt fyra hela korvar.


När vi kom hem igen hjälpte jag farmor med maten.
Jag fick göra det jag gör bäst - provsmaka!


"Tack för maten den var gó, mitt i maten stod en ko"


Innan vi åkte hem gick vi en promenad. Vi såg en blomma som heter Snödroppe.
Det betyder tydligen att det snart är vår.
Tjoho!


Hej då farmor och farfar! Kom snart och hälsa på mig!

Kram


Kommentarer
Postat av: Fia

Vad härligt med korv på landet Matilda ! Jag önskar vi hade kunnat vara med...

Kram

2010-03-17 @ 11:21:17
Postat av: Lotta Bondfeldt

Så konstigt att det var SNÖ vid farmors och farfars sommarstuga! Trodde också att det alltid var sommar där. Vackra kort. Man ser hur mysigt ni har :)

2010-03-18 @ 08:02:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0