Aj aj aj, mina öron...

Jag har varit jättesjuk. Jag har haft öroninflamation för första gången. Det betyder att man har väldigt ont i öronen och måste åka till doktorn. Jag bara sov och sov och hade högfeber. När jag skulle till doktorn fick mamma bära mig dit insvept i ett täcke. Så sjuk var jag. Jag tog med mig doktorsväska som jag visade docktorn. Hon tyckte att den var väldigt fin. Sen tittade hon i mina öron och sa att jag var tvungen att äta medicin. Den var JÄTTEÄCKLIG!!! Jag grät och skrek när jag skulle ta den. Jag till och med lipade åt den och sa "Dumma medicin". Mamma sa att jag fick det. Tillslut bestämde mamma att jag inte behövde äta den äckliga medicinen längre utan jag kunde äta en förtrollad sylt istället. Vilken tur att det fanns en sån!

Jag har varit tvungen att vara hemma många dagar och då gäller det att hitta på nåt kul. Här kan ni få se vad man kan göra när man är sjuk (men har piggnat till lite...)



Man kan bygga en koja...



...leka med mobo Peter om han råkar vara i stan...

...busa och låtsas att man har en rolig hatt på huvudet...

...laga fruktsallad med mamma...

...låtsas att pappa har handlat en söt lite tjej till extrapris på Willys...

...och man kan vila sig en sväng i vår snösoffa i trädgården.

Nu ska jag bada och se till att bli frisk nån gång!
Hej svejs!


Kommentarer
Postat av: Fia

Stackars liten, hoppas att du mår bättre nu ! Jag antar att Mamma och Pappa börjar bli trötta på att vabba...

Kram från Faster Fia

2010-03-11 @ 22:42:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0