Glad midsommar

Hej allihop!

Hoppas ni haft en lika rolig midsommar som jag! Nu ska jag berätta vad jag gjort.

Jag tänkte att det vore kul att fira tillsammans med någon så jag bjöd hit några kompisar. Astrid, Wille och Fabbe fick komma. Deras föräldrar ville också följa med så det fick dom. Jag hade längtat länge efter den här dagen för då skulle vi baka en STOOOR jordgubbstårta! Medan vi bakade sjöng jag för full hals; "Jag ska baka en tårta med jordgubbar på och mitt i tårtan ska namnskylten stå". När alla kom lekte vi en stund och klädde ut oss medan de vuxna lagade lunch (jag visste väl att de kunde vara bra att ha..) Det kallas tydligen sillunch men jag åt mest köttbullar, prinskorv, potatis, ägg och knäckebröd. Det var smarrigt!


Vi ville inte alls ta av oss perukerna när vi åt.


Inte Fabbe heller.


Vi hade bara tre peruker men Wille var glad ändå.
Han galopperade ändå mest runt runt på mina käpphästar
och då behöver man ju ingen peruk.


Efter maten gick vi bort till en park där man kunde
dansa runt en jättestor midsommarstång...


...men när vi kom fram hade de slutat att spela. Vad snopet...
Tur att vi hade dansat dagen innan på dagis. Men vi lekte massor 
ändå för det låg en lekpark och en teaterscen precis vid parken.


Min mammas mage är jättestor nu. Den ser ut som en ballong.
Bebisen ska komma när jag fyller tre år och det är inte alls långt kvar.




Här står jag och glassar lite i solen.


- Kom och köp!

När vi kom hem igen åt vi tårta och fikade.
Sen lekte vi kiosk i min hoppborg.


Och sen tog vi en dopp i min nya pool. Det var jättehärligt!


Fabbe ville inte bada men tyckte att det var kul att titta på.


Kan livet bli härligare...


Kommentarer
Postat av: Anonym

Tack för en underbar midsommarafton! Vi hade det verkligen jättemysigt och jag somnade så gott i din soffa!



Vi måste bada snart igen! Kram från mig och Wille!

2010-06-26 @ 20:45:09
URL: http://ljuvastrid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0