Prinsessa för en dag!

Smillas mamma och pappa har giftat sig! Jonna såg ut precis som en prinsessa. Jag brukar säga att hon såg ut som Askungen. Jag, mamma och pappa fick också vara med och gifta oss. Jag var brudnäbb, mamma var tärna och pappa var bestman. Jag och Smilla hade så fina klänningar att vi också såg ut som prinsessor. Det var väldigt pirrigt att vara brudnäbb för man ska gå genom hela kyrkan och stå alldeles stilla framme hos prästen medan alla tittar på en. Dagen före bröllopet var vi i kyrkan och tränade. Smilla var lite nervös men då sa jag till henne:

 - Du behöver inte vara pillrig.

Då kändes det nog bättre tror jag. När det väl var dags var vi jätteduktiga och stod alldeles stilla hela tiden. Vi busade ingenting. Efter kyrkan skulle Smilla följa med hem till min mormor och morfar. Jonna ville säga hej då jättelänge men tillslut tog Smilla mormor i handen och sa:

 - Kan vi gå nu?!

Sen lekte vi och busade hela dagen och kvällen. Oj så kul vi hade!



Puss puss!
Titta så fina dom var!


Och titta på oss då!


Vi passade på att busa lite innan kyrkan.





Tihi!


Kommentarer
Postat av: Astrid

Åh vilka fina brudnäbbar ni var! Hoppas att jag också får vara det någon gång...



Ska vi leka snart? Och bada kanske?



Kram!

2010-06-29 @ 09:02:55
URL: http://ljuvastrid.blogg.se/
Postat av: Astrid

Stackars... har du fått öroninflammation igen? Tur att du får bull-medicin, det brukar göra gott.



Jag vill gärna träffa dig! Mammorna får styra upp nåt på fredag tycker jag!



Kram!

2010-06-30 @ 08:28:32
URL: http://ljuvastrid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0