Finbesök

Mamma berättar:

Förra helgen gifte sig Jesper och Jonna, grattis våra underbara vänner (bilder och Matildas version av det hela kommer), och Oscars kompis Jocke övernattade här. Dagen efter när Matilda och jag ska gå upp och lägga oss undrar hon varför gästsängen är uppbäddad. Jag förklarar att pappas kompis Joakim har sovit över. Matilda blir mycket fundersam och frågar gång på gång:

 - Hur ser han ut?

Jag förklarar att han har kort, brunt hår, glasögon och skägg. 

 - Men hur ser han ut i kroppen mamma?

Jag försöker förklara att han ser ut ungefär som pappa. Matilda ser om möjligt ännu mer frågande ut och kan inte riktigt koncentrera sig på Bamse. Frågorna fortsätter en lång stund och tillslut säger hon:

 - Men mamma, ser hans kropp ut som en anka?

Jag blir helt ställd och vet inte vad jag ska svara, men efter en stund trillar poletten ner.

 - Men Matilda, tänker du på Joakim von Anka??!
 - Jaaa...

Ja det hade varit nåt det.
Tänk att få vara i hennes lilla huvud när hon försökte föreställa sig vår övernattningsgäst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0