Puss magen!


Kom ut snart bebis! Vi längtar efter dig!!

På sommaren gör man mycket utflykter och då är det viktigt att ha bullar och annat fika med sig. Därför passade jag och mamma på att baka bullar en dag när vi var hemma. Det är tur att mamma har mig för jag är väldigt duktig på att hjälpa till.


Jag vet till exempel att man måste ha mycket mjöl när man bakar. Och socker. Det gör inget om det kommer på golvet för mamma är väldigt duktig på att städa...


Det krävs stor koncentration när man rullar bullar.

I fredags var jag och mamma lediga och då myste vi kan ni tro. Hela förmiddagen var vi ute och badade i min pool och sprang genom vattenspridaren. Efter lunch tog vi bussen hem till Astrid och Wille. Vi lekte och lekte ända till kvällen.


Vi tog ut målarfärger och skapade konst.


Det kräver också stor koncentration...


Det var väldigt varmt och då var det skönt att gunga lite i skuggan.


Efter att ha lekt i solen en hel dag var vi ganska möra.
Då kröp vi upp i skrindan med en varsin vällingflaska.

Idag efter dagis åkte jag och mamma till Mariebergsskogen.
Vi hittade ett smultronställe där vi plockade så mycket smultron vi orkade äta.

-Mums!


När vi var mätta på smultron gick vi och köpte tågbiljett och glass.

  
Jag och mamma delade på glassen medan vi väntade på tåget.
Sen lekte vi en stund innan tåget kom.



Hej så länge!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0