Grattis Johan!!!!

I går fick vi storfrämmande! Farmor, farfar och min kusin Johan kom hit!!! Oj så jag hade längtat! Och som att det inte var nog med det. Johan fyllde 11 år samma dag! Jag och mamma hade bakat en stor marsipantårta och när pappa kom hem dukade vi kalasigt med ballonger och allt. Jag tycker väldigt mycket om Johan. Förut sa jag

 - Åh vilken tur att jag har en kusin!!!


Innan dom kom hade jag fått post. Det var från Handelsbanken och pappa sa att det nog inte var så kul, men det var det! Det var en tidning som hette Fonder. Jag blev jätteglad och satte mig i skuggan och lekte att jag läste den för Astrid.

Sen kom dom äntligen!


Johan blåste ut alla elva ljusen i tårtan och sen fick han öppna presenten. 
Han fick walkie talkies. Det är som telefoner som man kan gå omkring och prata i.


Tårtkalas!

Jag och farmor matchade i turkost.


När vi ätit klart åkte vi och badade. Det var jätteroligt!
Pappa, Johan och jag busade i vattnet i flera timmar.


Mitt i vattnet ligger det en liten sandö som man kan gå till.
 

När vi tyckte att Johan blev för busig så grävde vi ner honom i sanden.


När han fick komma loss såg han ut precis som ett sandmonster.


Jag och pappa la oss i vattnet och diskuterade nya
strategier för hur vi skulle busa med Johan.


Det var en jättehärlig dag!

Idag regnade det så då åkte vi till buslandet och lekte.
Vi var alldeles svettiga när vi kom hem och då måste man bada i rent vatten med tvål.


Det är mindre än ett halvår kvar till julafton så jag och Johan tyckte att
det var bäst att börja spara ut till tomteskägg.

Nu ska vi leka vidare!

Hej hopp!


Kommentarer
Postat av: Fia

Toppen !!! Härliga bilder... och grattis igen till Jojo ! Vi kommer snart...

2010-07-17 @ 21:32:54
Postat av: Astrid

Hej Matilda! Det är alltid lika kul att leka med dig, vi kan väl ses snarast möjligt igen?



Vet du vad jag tror - att ditt syskon är en flicka som ska heta Nea. Så nu får vi se om jag har rätt!



Kram!

2010-07-19 @ 15:25:40
URL: http://ljuvastrid.blogg.se/
Postat av: Astrid

Förresten, jag kan behöva en uppdatering när det gäller fonder och placeringar. Det är bäst att man hänger med annars får man en föreläsning av pappa när som helst.



2010-07-19 @ 15:29:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0