Nu är det jul igen...

Äntligen är det jul igen! Jag älskar julen. Förra helgen så julpyntade jag och mamma och gjorde julfint i hela huset så nu är tomten välkommen vilken dag som helst. Men innan jag berättar om alla julförberedelser så ska jag visa hur det ser ut när Elis äter gröt.


- Mums, vad är det här för smaskigt pappa?


- Nej blää. Fy! Det var ju inte alls gott!


- Fast man vänjer sig. Banangröt kanske inte är så illa i alla fall...


- Mer mamma, meeer!

Förra helgen så sov jag hos mormor och morfar och där var det också juligt. Jag och mormor dansade till hennes favoritjulsång - Rudolf med röda mule. Oj så vi dansade för den var alldeles rockig!

- Rudolf med röda mulen hette en helt vanlig ren...!

När vi dansat klart var det dags att göra ett pepparkakshus. Ett sånt hus skulle jag vilja bo i. Det är non-stop på taket. Det var bäst att provsmaka ibland så det inte var några äckliga non-stops. Det hade ju varit synd...

Elis fick bara titta på för han är lite för liten.


- Titta så fint det blev!!! Fem små tomtar fick flytta in.

När vi hade bakat och dansat blev jag trött så jag kröp upp i soffan tillsammans med Molly och Katten och såg på film.



Det 1:a december får man börja öppna luckorna i adventskalendern. Eller titta i struten. Mamma har gjort en egen kalender till mig. Varje morgon så ligger det en liten godisbit som jag får äta (fast det inte är lördag!!) Men på helgen så ligger det en skattkarta i. Och hittar an skatten så får man öppna den. Undrar vad som kommer vara i...?  


För att vara helt säker på att tomten kommer ihåg vad jag önskar mig så har jag skickat ett kort till honom med min önskelista. Visst är det ett fint kort! Jag har ritat allt helt själv. Det är jag, Elis och en julgran. Jag håller ett ljus i handen.

Jag måste ju också berätta att jag har slutat med napp nu. Jag samlade ihop att napparna och slog in dom i ett paket som vi gav till Tomtegrisarna.

När vi hade lagt ut paketet var jag tvungen att vara en lång stund på övervåningen för annars kanske dom inte vågade komma fram och hämta paketet. Och vet ni! Tomtegrisarna blev så glada attdom gav mig ett stort paket tillbaka. Det var My little pony! Jag har lekt och lekt med det i flera dagar nu. Tack Tomtegrisar!





Hej svejs från mig och Sköna stilen-Elis som vi kallar honom!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0