Barnkalas!!!

Jag har haft mitt första "riktiga" barnkalas. Det har man när man är en stor tjej, och det är jag nu (för det mesta...) Det är mycket att förbereda inför ett kalas. Man måste skicka ut inbjudningskort, handla roliga hattar och annat man ska äta, planera fiskdammen, blåsa ballonger och mycket mer. Eftersom vi rev ut hela vårat kök dagen innan kalaset var mamma och pappa lite stressade för att det skulle regna och vi skulle vara få vara inne. Som tur är sken solen så vi kunde sitta ute och mysa.


Här är jag och mina gäster, Astrid, Wille, Smilla och min granne Klara.
Elis var ju såklart också med men han sov igenom hela kalaset.


Vi hade hängt ballonger och serpentiner mellan träden.
Det såg verkligen kalasigt ut.


Födelsedagsprinsessan.


När mina gäster kom lekte vi korvkiosk. Jag stod i kassan och dom fick
komma och köpa korv av mig. När vi var klara med korven blev kiosken
en glasskiosk istället. Jag stod i kassan igen och frågade 

 - Vill du ha strössel? Kolasås? Chokladsås? Marräng? 

För att kiosken skulle bli trovärdig hade jag tagit ut min
kassapparat som jag slog in beställningarna i.  


Jag hade tid att gosa lite med mamma mellan varven.


Wille gosade med sin storasyster. Jag längtar efter att Elis kan krama på mig.


Smilla fick gosa med Elis medan jag blåste ballonger.


Det här är Klara. Hon är också tre år och bor på vår gata.


En regnig dag pysslade jag och mamma. Vi gjorde ett slott till Askungen. 
Visst blev det fint!


Elis börjar växa till sig lite nu så man kan leka lite mer med honom.
En morgon badade vi tillsammans. Det var jättemysigt!


Varken Elis eller jag ville sluta bada men tillslut var mamma tvungen
att ta upp honom för det är tydligen rätt jobbigt att hålla honom.


Titta så söt han är, min lillebror.

Vårt kök är klart nu. Det blev jättefint. Jag ska lägga ut lite bilder så ni får se.

Kram så länge!


Kommentarer
Postat av: Fia

Fina bilder...igen ! Fiffig idé med korv- o glasskiosk på kalaset... o tur hade ni med vädret också !!!

Kram,Fia m fl

2010-08-16 @ 17:13:17
Postat av: Astrid

Hej och tack än en gång för kalaset Matilda! Det var jätteskoj!

Nu har jag kommit hem från min mormor och morfar igen, och börjat på dagis. Men jag vill gärna leka med dig så snart som möjligt!!



Kram kram från Astrid!

2010-08-17 @ 08:13:04
URL: http://ljuvastrid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0