Ja må jag leva...

Hurra för mig! Jag har fyllt tre år och blivit en stor tjej. Tänk vad jag har vuxit den senaste veckan. Först blev jag storasyster och sen fyllde jag tre år! Mamma säger att jag växer ifrån henne men då tröstar jag och säger

 - Men mamma, jag måste växa och bli lika stor som du, men jag försvinner inte från dig.

I alla fall, min födelsedag var JÄTTEROLIG! Först väckte jag mamma och pappa och sa

 - Jag låtsassover nu...

Det betydde att det var dags för dom att gå ner och hämta mina paket.


Titta så många paket jag fick.
Det var böcker, pärlor, bilar och en Barbapappa-badponcho.




Det är väldigt roligt att öppna paket. Särskilt när dom är till mig!


Tack snälla mamma, pappa och Elis för dom fina presenterna!


När jag kom ner i köket stod det en JÄTTESTOR present i köket.
Den var också till mig. Vad kan det vara...


En rosa cykel! Precis som jag hade önskat mig!!!


Jag har redan lärt mig att cykla själv.

Efter lunch kom Astrid och Wille hit och lekte innan det var dags att baka tårta. Jag fick ett smyckesskrin som var en speldosa med ett örhängen i. Jag fick en t-shirt också som Astrid hade ritat själv. Elis fick en body som Wille hade ritat.  

På lördag ska jag ha mitt barnkalas.


Av mormor och morfar fick jag ett skafferi. Eller vänta, staffli hette det nog. Det är i alla fall en grej man kan måla på. Också fick jag en stor badelefant som jag och mormor ska bada med så fort sommaren kommer tillbaka. Den är tydligen i ett land som heter Ryssland säger pappa. Konstigt, kan sommaren åka på semester..?


Jag fick jättemånga roliga paket.
Barbapappa, Barbidockor, kläder, hopprep, skor och mycket mer.


Rosa marsipantårta! Precis som jag beställt!


"Jag önskar mig..."


Jag fuskade faktiskt lite och firade min födelsedag dagen innan också
för då var farmor, farfar, faster Fia och alla kusinerna här.


Jag fick presenter då med. Victor hjälpte mig att öppna.


Jag och Emil hjälpte till med tårtbaket och slickade rent alla skålar.
Vi fick sitta på golvet då. Mamma kanske tror att vi är hundar.


Undrar varför hon tror det...

Nu till sist kommer det lite nytt om min lillebror.

Mamma och pappa har sagt att så små bebisar inte är så roliga i början men det stämmer inte. För några dagar sen bajsade han ner hela mamma. Hon var alldeles prickig på hela överkroppen. Det var jättekul!









Hej så länge!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0