Semestern är slut...

...och det är vardag igen. Men det är inte som vanligt ändå för mamma är ju hemma och passar på min lilla gris, som jag kallar honom (precis som mormor kallade mobo Peter när han var liten) och då får jag bara på dagis en kort stund på dagarna. Det är inte så kul för jag vill ju leka mer med mina kompisar. Fast jag, mamma och Elis hittar på roliga saker ändå på eftermiddagarna. Igår hade mamma packat korv med bröd i väskan när dom hämtade mig och så gick vi till lekparken och åt lunch. Idag gick vi till skogen och plockade blåbär och hallon.  


Jag tycker ju om att måla och då är det bra med mitt staffli.
För att få in den rätta känslan är det viktigt att se ut som en konstnär...


Elis växer så det knakar. Han väger över 5 kg nu och är 57 cm lång.
Jag är alltid väldigt snäll mot honom. Jag gosar, gullar och busar så fort jag får chansen. Om man har tur så får man ett stort leende till svar.


Kommentarer
Postat av: Fia

Stiligt, stiligt ! Härliga bilder på härliga ungar !

Har ni spikat dopdatum än ??

Kramar från oss 5

2010-08-31 @ 21:43:52
Postat av: boebs

en väldigt modern och abstrakt tavla, matilda!

du är redan bättre än mig! :D

om du målar en som du inte vill behålla så tar jag gärna den och ger den ett hem i oslo! :)

kram

2010-09-04 @ 11:26:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0