Vi har varit i fjällen

Förra veckan så var jag, mamma och pappa i fjällen. Vi bodde i något som hette Sälen fast jag inte såg en enda säl på hela veckan. Däremot såg jag massor av troll i den fantastiska trollskogen i Hundfjället. Det var troll som gick i skolan, troll som var i kyrkan, troll på dansbanan mm mm. När vi hade gått omkring och tittat på trollen jättelänge så åkte vi ner och käkade våfflor istället. Det var jättegott. Efter det hyrde vi ett par gröna, fina skidor till mig och sen åkte vi skidor tillsammans jag och pappa. Det var jättekul!!!!

Jag var ganska stolt när jag åkte lift alldeles själv!!!

Passade på att åka mellan pinnarna i slalombanan
också, fast pappa fick styra mina skidor.

Det var ganska jobbigt att åka skidor. Efter nästan en timme på skidor
var jag jättetrött. Jag vet inte varför, men pappa var tydligen också
ganska trött - han fick väl kämpa för att hinna med mig...

Mamma och jag hängde inne i trollens lada och tittade på...

...grisarna (de är faktiskt av trä, precis som trollen).

Det var rätt skönt att sitta på pappas axlar och njuta av farten.
Dessutom var det inte lika jobbigt som att åka själv...

På eftermiddagen kunde man grilla korv - inomhus!

Pappa tycker också att det är gott att äta korv.

Jag kunde grilla korv själv.

Nästa gång jag åker till Sälen vill jag ha med mig mina kompisar Astrid,
Smilla och Fabbe så vi kan åka skidor och grilla korv tillsammans.
Då får jag träna så jag kan åka med mina kusiner Victor, Johan och
Emil för de är jätteduktiga på att åka skidor!
Vi ses!

Kommentarer
Postat av: Astrid

Vad roligt det såg ut att vara i Sälen! Jag har visst varit där en gång också, fast då låg jag i mammas stora mage så jag såg inte heller några sälar...



Tack för kortet du skickade till mig och Wille därifrån! Vi följer gärna med och åker skidor, nästa år kanske?



Hoppas vi ses snart igen! Kram!

2010-04-11 @ 21:29:06
URL: http://ljuvastrid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0