Mina kompisar och jag

Äntligen är våren här. Jag har längtat efter att få ta av mig alla tjocka kläder och kunna springa i trädgården. Gissa om jag har kul! Men det är ännu roligare när man har en kompis med sig. När det var påskparad var jag utklädd till påskhare, precis som förra året. När vi stod där på torget och dansade till några flickor som sjöng hörde vi någon som ropade på oss. Det var Smilla och hennes mamma och pappa. Jag blev jätteglad! Vi åt lunch tillsammans på stan och sen åkte vi hem till oss och lekte i trädgården. Men innan vi åkte hem fick jag och Smilla åka karusell!!!




Jag åkte i en båt och Smilla på en anka. Det var jätteroligt!


När vi kom hem hade vi lite trädgårdsskötsel.
Vi vattnade blommor och grävde i rabatter.
Det sista fick vi visst inte...


Några dagar senare kom Astrid hit.
Vi ville gunga båda två och då kan man sitta så här.


Min pappa har byggt en egen sandlåda till mig!
Man kan ha bycket skoj med en sand låda.
Man kan balansera runt den...


...och sitta på kanten och fika.


I helgen sov Smilla och Fabbe här med sina mammor.
Vi hade så himla mysigt och bara lekte och lekte.
Kom snart tillbaka!


Kommentarer
Postat av: Astrid

Hej bästis! Jag vill leka med dig igen - snart! Kram, och tack för presenterna på min födelsedag!

2010-04-22 @ 22:58:44
URL: http://ljuvastrid.blogg.se/
Postat av: Lotta

Visst är det väl underbart med vänner :)

2010-04-26 @ 20:58:57
Postat av: Astrid

Jag saknar dig - ska vi leka snart? Kram!

2010-04-29 @ 15:02:15
URL: http://ljuvastrid.blogg.se/
Postat av: boebs

haha! du är så gooo, tilda!

karusellbilden underbar! inte som andra karusellbilder.. :)

saknar dig!!

2010-05-04 @ 16:42:55
Postat av: Emma

Helt fantastiska bilder!! Å så fina barnen är!!

2010-05-19 @ 10:37:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0