Pappa åkte stora tåget!

Igår gjorde jag och mamma nåt spännande. Vi hämtade pappa på tågstationen! Pappa hade åkt tåg!!! Vi stod en stund och väntade på pappa och då såg vi andra stora tåg, en polismotorcykel som tutade och en vanlig motorcykel. När vi stod där och spejade efter pappa kom Astrids pappa! Han hade åkt samma tåg som min pappa! Till slut kom i alla fall den "rätta" pappan och jag blev jätteglad. Jag ska berätta om det för alla på dagis.

I förrgår var jag och mamma på kalas hos Håkan och Lena för Lena fyllde år. Jenny, Sophie och gammelmormor Greta var också där. Mormor och morfar var inte med för dom är i Toronto och hälsar på mobo Peter och Adde. Vi åt sallade och kakor.


Innan vi åkte läste jag Mamma Mu en liten stund.


Lena blev jätteglad för sina presenter.


Håkan är en spännande figur.


Jenny och Sophie var lite svåra i början...


...men jag mjukade upp dom.


Här myser jag med Jenny. Fin tofs jag har va!? 
Mamma har försökt sätta upp mitt hår jättelänge men inte fått. Då frågade Astrids mamma Sofhie om hon fick sätta upp en likadan tofs som Astrid har och det fick hon. Efter det får mamma också, ibland...



Sophie luktar på min tåfis. Blääää....


Lena har en jättestor boll som jag brukar leka med när jag är där.
Det roligaste är när man sitter på den och hoppar.


Mamma, Lena, Jenny och Sophie turades om att hoppa
med mig för det är tydligen rätt jobbigt
.


Trots att det var Lena som fyllde år så fick jag också en liten present. Ett jättefint armband som dom hade köpt i Grekland. Det hade pärlor som föreställde "goda ögat". Eller var det som Sophie sa; "bruna ögat" ??
Jenny och Sophie hade likadana. Tack Håkan och Lena!
 
 

När vi kom hem var jag en liten tröttis.

Hej då allihopa!


Kommentarer
Postat av: Lella

Sötaste ongen i världen :o)

Kommer hem 7 Juni, kanske hinner ge er en puss då :o)

2009-05-15 @ 11:26:33
Postat av: Anonym

Säger som Lella. Hon är helt underbar!! Puss på er

2009-05-18 @ 21:32:15
URL: http://witheverystepitake.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0