Så blir det!

Det är det nya som jag säger här hemma när jag har bestämt oss för något. En annan sak jag börjat säga är "Men guuud". Jag härmar ALLT så nu måste mamma och pappa börja tänka på vad dom säger för annars skvallrar jag på dagis. I lördags var pappa på svensexa och dom lekte 5-kamp. Pappa skulle skynda sig att hoppa i båten och då halkade han och skadade foten så i söndags var jag hos mormor och morfar medan mamma och pappa satt på akuten i åtta timmar. När pappa äntligen kom hem hade han kryckor och ett jättestort plåster (som tydligen kallas bandage) på foten. Jag blev lite rädd och ville att pappa skulle ta bort plåstret, men nu har jag vant mig.



Här badar jag skumbad. Det är jätteroligt!!



På valborgsmässoafton hängde jag med Astrid.
Vi var i "Bärsskogen" och tittade på en stor brasa och fyverkerier. Det var spännande!



Min kompis Filip har fyllt 2 år och hade kalas. Det var jätteroligt! Grattis Filip!



Kalaset var i "Bärsskogen". Jag fick låna några av Filips sandleksaker.


På vägen hem red jag på vargen. Jag vill rida på allt. Här om dagen var vi och
handlade på Willys. Då slet jag ner ett blöjpaket på golvet och började rida på.
 "Tilda rida blöjan" ropade jag så alla hörde.


När pappa var borta sov Fabbe och "mamma Fabbe" över hos oss.
 Vi lekte massa. Här drar Fabbe mig i vagnen.


När Fabbes mamma frågar honom vad rumpan säger så svarar Fabbe med att säga "ppprrrtttthhh" Jag vet bättre! Dagen efter frågade mamma mig vad rumpan säger. Då tittade jag på henne med en överlägsen min, reste mig lite från stolen och pruttade. Sen började jag skratta och sa "Tilda pruttade". Så Fabbe, säger rumpan..


Här badar vi. Fabbe hade aldrig badat skumbad förut och tyckte
 att det var lite läskigt så jag fick bada själv mestadels av tiden.

Kommentarer
Postat av: Astrid

Hej Matilda! Vet du vad jag brukar fantisera om? Att du och jag badar tillsammans i ditt badkar med ALLA dina badankor. Jag har sagt till mamma och pappa att vi väl kan "gå över" och fråga, men det har inte hänt än... Blir lite avundsjuk på den där Fabbe...



Kram från Astrid!

2009-05-07 @ 12:19:48
URL: http://ljuvastrid.blogg.se/
Postat av: Matilda

Jag vill också bada skumbad med dig! Säg till mamma och pappa att det är bara att komma hit! Mitt badkar står alltid redo!

2009-05-07 @ 12:23:39
Postat av: Ace

Det kommer bli trångt i det där badkaret när Peter kommer hem ;) Han vill ju garanterat visa sina sim-glasögon in action ;)

2009-05-09 @ 06:01:09
URL: http://loudboys.blogg.se/
Postat av: Emma

Men jag dör vad söta Ni är små barn! Skrattade högt åt din prutthistoria Matilda! Busunge. Så himla härligt kort när Ni äter du och Fabbe. Blir alldeles varm i hjärtat..Kärlek till er från mig

2009-05-10 @ 10:36:43
URL: http://witheverystepitake.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0