Glad midsommar önskar Matilda med familj!

Oj oj oj! Nu har det varit dåligt med bloggande på ett tag igen. Jag får kompensera med massor av blider... Mycket har hänt sen sist. Bland annat har mobo Peter och Adde kommit hem från Kanada. Jätteroligt! Tyvärr har jag inget kort på mobo men det kommer. Igår passade Sophie, Peter och Adde mig för mamma och pappa skulle bort med sina jobb. Jag hade jätteroligt med mina barnvakter. Jag lekte och härjade som bara den.

Lite andra roliga saker som  hänt på sistonde är att vi haft sommaravslutning på dagis. Jag hade längtat och längtat så när det äntligen var dags för mamma och pappa att följa med till dagis var jag alldeles till mig. Jag berättade för alla mammor och pappor om min väska med jordgubbar på. När det var dags att uppträda sjöng och dansade jag för fullt. Jag försökte få pappa att dansa mitt i ringen men det ville han inte. Fröknarna på avdelningen med dom stora barnen berättade för mamma och pappa att jag är väldigt populär där. Tydligen så är det några barn som inte vill börja i skolan eftersom dom måste flytta från mig då. Är man världens sötaste tjej så är man :)

Jag har varit med mamma på skolavslutning också. Jag tittade på alla barnen som sjöng. Sen fick jag en stor glass!
 

Vi har varit i Renstad och badat i poolen också.


Jag hjälpte mamma att diska.








Sen tog jag en välförtjänt paus....


...och myste med pappa.


När jag skulle sova så gick vi en promenad hela familjen
och jag fick somna i skrindan.



Mysigt!


Astrid har varit här också. Vi badade tillsammans,
men jag ville bara bada i baljan.






När vi badat klart hoppade vi och busade i mamma och pappas sängar.


När vi inte orkade hoppa längre fick våra mammor
och pappor göra jobbet åt oss.


Wiliam, eller Willman som jag säger, var också med.
Han såg väldigt avundsjuk ut när vi hoppade i sängarna.
Men sen hjälpte hans pappa till så han också fick hoppa.

Imorgon är det midsommar och då ska jag leka med Astrid och Willman igen!

Glad midsommar allihop!
Kram från en busig Matilda 

Kommentarer
Postat av: Lotta/mormor

otroligt härliga sommarbilder. Det ser SÅÅÅ mysigt ut och William ser verkligen avundsjuk ut när ni hoppar i sängarna.Ska bli kul att få se bilder från midsommar sen.

2009-06-18 @ 22:23:44
Postat av: virre

Glad midsommar Tilda, Oscar och Frida!

Kramar från Virre o Fabbe

2009-06-19 @ 08:21:10
Postat av: Emma

Hoppas Ni hade en alldeles underbar midsommar! Vilka fina kort! Stor kram

2009-06-20 @ 16:34:12
Postat av: Astrid

Hej Matilda!

Vad roligt vi hade när jag var hos dig och badade! Och vilken rolig midsommar vi hade tillsammans! Och trots att, eller kanske för att, vi lekte med full fart ända till klockan 22 på midsommardagen så somnade jag på två röda när jag lade mig i min säng...



Puss och kram från Astrid och Willman

2009-06-20 @ 23:21:21
URL: http://ljuvastrid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0