Gott Nytt år!



Idag var sista dagen det här året, säger pappa. Det var jättekallt och klart väder så mamma och pappa släpade med mig ner till Mariebergsviken där folk sprang omkring ute på det frusna vattnet. Vi drack varm choklad och åt lussebullar innan pappa åkte skridskor och drog mig i pulka. Det var ganska kul men sen blev jag kall och ville gå hem. Jag vrålade så högt och länge jag kunde tills mamma och pappa gick hem med mig. Mamma och pappa trodde tydligen att jag var pigg och kry igen men det var jag tydligen inte...



På kvällen kom min kompis Smilla och hennes föräldrar och lekte med oss. Smilla och jag somnade ganska tidigt eftersom jag var lite varm och trött, så vi slapp höra våra föräldrar dricka druvjuice och spela spel halva natten...

Gott Nytt år!


Pappa säger att mamma såg ut som en hippie kvällen innnan nyår när
de "tränade" på spelet. Det vill jag också bli när jag blir stor för mamma
såg jätterolig ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0