Ett, tå, tre...

Jag har lärt mig räkna! Idag när jag diskade lite sa jag två, fyra, fem. Då spetsades mamma och pappas öron och de frågade om jag kunde räkna. Självklart sa jag och räknade ett, tå, tre. Mamma och pappa blev alldeles till sig och jag fick räkna flera gånger på rad, bland annat för mormor i telefon.

Efter en liten stund blev mamma och pappa ännu gladare för de skrattade högt när jag sa "Tilda ligist". Jag förstod inte riktigt vad som var så kul. Ibland är det lätt att göra mammor och pappor glada...




Innan jag skulle gå och lägga mig prövade jag mammas glasögon.  Allt blev vingligt och konstigt. Jag hade dom på mig jättelänge och gick fram och tillbaka medan jag funderade på varför mamma brukar ha så konstiga glasögon på sig på kvällarna.

Kommentarer
Postat av: Lotta Bondfeldt

Men mormor kan berätta något mer. I lördags när jag var hos dom talade jag om att "Tilda bajsa" men när mormor tittade så var det inte något. Så klart INTE! Men efter ett par tre minuter DÅ var det bajs i byxan! Dom lyssnade ju inte på mej!

2009-02-23 @ 18:28:07
Postat av: Lena (och Håkan)

Såklart att du kan räkna! Du har ju också blivit jätteduktig på att prata. Nu kommer framstegen i en rasande fart. Vi ses ikväll Matilda, för då ska vi gratulera din pappa som fyller år idag!

2009-02-24 @ 10:13:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0