Baka baaaka!

Igår bakade jag och mamma bullar. Det var jätteroligt! Jag knådade, rullade, hamrade och smakade på min deg. Eftersom jag inte har bakat bullar tidigare ville jag göra allt som mamma gjorde. Jag fick en egen kanelburk att pudra på degen men jag misstänker att den var tom för det kom inget hur mycket jag än hällde. Då får man väl krydda lite extra med socker tänkte jag och hällde ungefär en halv dl över min bulle när mamma vände ryggen till. Under tiden som jag bakade sjöng jag "Baka baaaka" till en egen komponerad melodi. Det lät väldigt bra om jag får säga det själv och bullarna blev väldigt goda.   

På kvällen kom moster Sophie hit och busade och jagade mig. Hon har varit i Kanada och hälsat på min mobo så det var jättekul att se henne igen. Jag slängde mig om halsen på henne när hon kom och sen lekte vi hela kvällen tills jag nästan stupade av trötthet.

Jag har ju glömt att berätta att jag har sagt min första fyraordsmening. Jag ropade "Tilda är en buse" när jag och mamma busade för några dagar sen.  





Hmm... Pensla först och kavla sen. Eller hur var det?


"Baka baka liten kaka, vem vill kakan smaka?"
"Jag!!!"



Kommentarer
Postat av: Karin (Hällefors)

Nej, jag måste kommit fel...Inte är väl detta Tilda!? Inte den Matilda som jag träffade för inte så länge sen...Denna unge är på tok för stor..;) Tiden går tydligen ganska foooort!! Hoppas allt är bra med er, vilket det ser ut att vara;)Kram!

2009-02-11 @ 17:10:11
URL: http://perssonskans.blogg.se/
Postat av: Emma

Ni är för söta. Frida, jag vill också ha bullar!!! ;-) Duktig du är Tilda som säger så många ord. Och lika go och rund som vanligt. Puss på Er!

2009-02-12 @ 18:34:05
URL: http://witheverystepitake.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0