Snööööööööö!!!

Pappa har gått och längtat efter snön hela hösten och jag har inte riktigt förstått varför. Det gör jag nu!!! Vi har nämligen fått nästan lika mycket snö som jag är lång de senaste dagarna och det är jättekul att leka i.


Här springer jag ner längs uppfarten till vårt hus. Vårt gårdshus syns i bakgrunden


Jag ville inte ha vantar på mig så jag förklarade för pappa
att jag bara kunde
dra in armarna i overallen istället.

Igår åkte vi till en jäääättestor backe tillsammans med Jeppe, Jonna o Smilla. Vi hade med pulka och bob till mig och skidor till mamma och pappa. Smilla skulle få prova på att åka skidor för första gången och när jag sa att jag oxå ville prova så sa mamma att jag var för liten. Därför var jag bara tvungen att visa mamma att jag visst inte var för liten.


Här är jag på mina första hyrskidor - 67 cm långa!

Det var jobbigt att åka skidor, men det var kul. Särskilt när jag satt på pappas axlar.


Sen gick vi över till att åka bob istället.


Smilla och jag hade jättekul tillsammans.


Pappa och Jeppe hade också kul tillsammans. Min pappa var tydligen starkare än Smillas.
Mamma såg orolig ut och kallade det "manlig kärlek". Jag vet inte vad hon menade med det...


Sen åkte vi hem och lekte. Det är skönt att vara inne och
spela spel när man har varit ute och busat en hel dag.


Kommentarer
Postat av: Fia

Vilken härlig dag ! Kul att du gillar snö och skidåkning... då kanske vi får se er här snart ;) !!!

2009-12-30 @ 21:37:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0