Snart kommer tomten!!!

Snart är det julafton och jag längtar jättemycket!!! Jag har önskat mig en tågbana, en sånn som Astrid har, av tomten. Jag hoppas att alla småtomtarna som mamma berättat om har sagt det till Jultomten så han vet det. Vi ska ha julafton hemma hos oss i vårt nya hus och vi får jättemånga gäster - mormor och morfar, mobo Peter, mammafarmor och Greta, Håkan och Lena, Jenny, Sophie och Rickard, farmor och farfar, Jonas, faster Fia och mina kusiner. Det ska bli jätteroligt, men oj vad mycket man måste greja med innan julafton. Baka pepparkakor och annat julgodis, gå luciatåg på dagis, köpa julklappar, julpynta och öppna adventskalender. I källaren ligger det massa paket och dom flesta är till mig. Jag får följa med mamma och pappa ner och peta på dom. Man får bara peta, inte dra.

När vi lussade på dagis var jag pepparkaksgumma. Jag fick välja mellan tomtenisse, lucia eller pepparkaka och då var valet solklart. Man vill ju inte vara som alla andra heller...



Så här söt var jag!


Det här är vår gran. Det hänger en liten ängel i den och vi låtsas att det är min gudmor Lina. Jag pratar med Lina lite då och då. Förrut idag blev jag lite sur och då lättade jag mitt hjärta till henne.


Här bakar jag pepparkakor för fullt. Det är viktigt att ha mjöl överallt när man bakar...


Jag har haft tid för kojbygge också mellan allt julstök. Jag smög ut i köket och hämtade så mycket bestik jag kunde bära och la i kojan utifall att dockorna skulle bli hungriga.


Det var jättemysigt att lussa på dagis men oj så många mammor och pappor som var och tittade på oss. Det var gott att ha sin bästis i handen när vi gick in. Jag hade tränat på alla sångerna så jag kunde allihop. Mitt i mellan två sånger tyckte jag att det blev lite för tyst så då ropade jag "Va toookigt!" med mitt allra busigaste leende. Då skattade alla.



Jag hoppas att tomten hinner komma till Er också så Ni får många klappar, och att jag får min efterlängtade tågbana.

God Jul 
önskar Matilda, mamma och pappa
 


Kommentarer
Postat av: Astrid

Hej Matilda! Vad kul att se att du också har haft jul-kul, som de säger i bamse. Tomten kom till oss också, och jag fick bland annat en spark som vi kan åka på om du vill!

Jag tycker att vi borde leka snart, jag saknar min bästis...



Kram!

2009-12-29 @ 09:06:05
URL: http://ljuvastrid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0