Juuuuuuuuuuuuuuul!

Nu är det jul här i vårt hus, julen är kommen hopp fa-la-la-la...

Nu har vi firat första julen i vårt hus och det kom massor av släktingar som jag skrev i förra inlägget. Vi började med att dricka glögg på verandan och jag hälsade alla välkomna. Sen fikade vi och myste i soffan medan vi tittade på Kalle Anka. Det gör man tydligen på julafton. Det bara är så. Gammelmormor Greta grät lite grann till Lady o Lufsen. Så brukar det oxå vara tydligen.


Varför brukar man säga "tjocka släkten"? Här är de samlade iallafall...


Mobo Peter är en kul figur. Jag gillar honom. Jättemycket.


Han är mysig att pussa, men han sticks lite.


Jag pussade mobo Peter jättelänge...


Pappa är oxå mysig fast jag har börjat kalla honom för en gammal gubbe.
Det tycker jag inte att han är egentligen men det är kul att retas.



Emil låg och vilade lite medan vi väntade på tomten.


Jag satt hos Jenny och gosade genom hela Kalle Anka.


Sophie är jättefrän tycker jag.


Sen kom Tomten. Den riktiga Tomten! Han hade t.o.m.
med sig Tomtemor för att orka bära alla julklappar.


Jag fick sitta i Tomtens knä!!!


Johan o Victor fick oxå julklappar. Emil oxå men han syntes inte på bilden...


Jag fick överlägset flest paket, bland annat en Tingelingklänning!


...den har vingar på ryggen så jag kan flyga och när jag säger "Bing" så kan jag förtrolla
folk så att de låter som en massa olika sorters djur. Tufft va!?

God Jul allihopa!!!


Kommentarer
Postat av: boebs

hahahaha!! va roligt matilda ser ut att smyga runt som att hon är osynlig i sin tingelingdräkt på en av bilderna! :D



P.S. det var en riktigt go puss jag fick! :) D.S.

2009-12-30 @ 22:21:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0