Astrid och jag

Som nästan alla vet så har jag en bästis som heter Astrid. Vi leker nästan varje dag. Om vi inte leker hemma så leker vi på dagis. En dag skulle jag och mamma hämta Astrid på dagis och passa henne. Jag blev väldigt glad när jag fick veta det. Jag hoppade ur sängen och sprang till dörren och sa "Vi måste skynda att hämta Astrid från dagis". Men det var visst inte förrän nästa dag. Jag blev jätteledsen och ville inte alls lägga mig och sova. Nästa dag väntade jag och väntade på att klockan skulle bli två och vi kunde gå. Tillslut var det dags och vi gick och hämtade Astrid och Willes dubbelvagn. Det var spännande att sitta i en så stor vagn. När vi kom till dagis blev Astrid också jätteglad för hon hade väntat på mig med. Jag mamma och Astrid gick till Mariebergsskogen och nu ska ni få se på allt roligt vi gjorde!



Hur spännande det än var att åka stor vagn så ville vi gå hela vägen.





Vi tittade på många olika sorters djur. Här tittar vi på fåren.


Efter ett tag gick vi till lekparken och grävde i sanden.


Man blir törstig av att gräva så vi satte oss på en bänk och drack
en festis medan mamma köpte biljetter till tåget!



Tåget är ju jätteroligt!!!


Tuff tuff tuff...


På vägen hem var det skönt att få åka vagnen
för vi var ganska trötta båda två.



Det är skönt att ha en vän...

Kommentarer
Postat av: boebs

haha! den sista bilden är ju heeeeelt underbar! :D

way to go, M&A! em-an-ey.. Eminay!

2009-08-13 @ 16:31:03
Postat av: Astrid

Hihi! Det var verkligen jätteroligt när du och din mamma hämtade mig på dagis. Nästa dag ville jag gärna tro att ni skulle hämta mig igen!

Och det var jättekul i Mariebergsskogen och jag har berättat för mamma, pappa och Willman vad vi gjorde.

Tack för glassen och allting - hoppas att du kan följa med mig hem efter dagis snart Matilda, för du är min bästa vän.

Kram!

PS. Du måste snart komma och hjälpa mig äta upp glassen som ni inte fick plats med i er frys!! DS.

2009-08-13 @ 20:49:48
URL: http://ljuvastrid.blogg.se/
Postat av: Virre

men guuud så söta! =) Den sista bilden är ju helt underbar!!!

2009-08-14 @ 22:12:00
Postat av: Emma

Nejmen jag dör så goa! Säger som Virre, sista bilden var den sötaste ever!! Kram på er

2009-08-26 @ 12:16:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0