Glad Påsk!!!

Den här helgen har varit jätterolig! Egentligen har det varit roligt i flera veckor för vi har pysslat inför påsken både hemma och på dagis. (Jag och mamma har sått gräs och det slutade med att mamma fick damsuga bord, stolar och golv fyra gånger efter att jag lekte med jord och fröpåsen. Det var också jättekul)


Men igår var det påskafton och så här såg min dag ut:


Det började med att självaste påskharen hade varit här och lagt ett påskägg i
mamma och pappas sovrum. Det var till mig!


En traktor!!! Oj vad kul! Men det var fler saker i ägget, bland annat en väska,
duplo och badankor. Hurra för påsken!


Efter ett riktigt skönt påskbad med mina nya badankor var det dags att måla ägg.
Dagen till ära åt jag tre ägg till frukost!


Efter frukost tog jag på mig min fina kanindräkt och åkte ner på stan och gick i påskparaden.
Det var jättemånga påskkärringar och påskgubbar där.


Jag var så söt att flera stannade och pekade på mig.
Eller var det för att pappa var sminkad som katten Jansson...?


Apropå Jansson så träffade vi g-mormor Greta, Lena, Sophie och mormor på stan.
Jag fick ett påskägg av Lena och Sophie med flera badankor i. Kvack vad kul!


Man ser så bra på mormors axlar!


Min kompis Astrid gick också i paraden.


Efter paraden åkte vi bilen och hälsade på Linus och hans lillebror Hannes.
Man kan springa jättefort i deras trädgård.


Jag hade finklänning.


Arvid och hand pyttelilla lillasyster Ingrid kom också dit och lekte med oss.
Vi hade det så skönt i solen. 

 
Efter en så lång och spännande dag sov jag och Mamma Mu gott.

Hej då allihopa!

Kommentarer
Postat av: Lotta Bondfeldt

Vilken fantastisk dag du haft Matilda !Kul att få se hela dagen från morgon till kväll.

2009-04-12 @ 19:02:36
Postat av: Emma

Glad påsk till dig Matilda och mamma&pappa! Du var den sötaste påskkaninen jag någonsin sett! Jag tror alla som stannade och pekade var superavundsjuka!Längtar efter din mamma som snart kommer på besök! Puss på er

2009-04-12 @ 19:19:47
URL: http://witheverystepitake.blogg.se/
Postat av: Lella

Goding där! Vilken underbar vårbild på dig i den lilla klänningen, Puss på dig och hela din underbara familj :o)

2009-04-12 @ 21:24:16
Postat av: boebs

bra bloggat, matilda!!

ser att du brås på din superbloggande gudfar.. huh? huh? ;)

men ärligt, härligt att se att bloggen är igång igen och att du fortfarande är världens goaste unge! :)

2009-04-13 @ 04:56:58
URL: http://loudboys.blogg.se/
Postat av: Karin (Grythyttan)

Men himlars vilken söt liten kanin, och en himlans rolig pappa som vågar var med och leka han med...Tänk om alla barn fick ha en sån pappa du Tilda...;) Hoppas allt är bra med er efter allt ägg-ätande...;) Hälsa mor och far så gott..!

/ Karin

2009-04-17 @ 22:47:59
URL: http://perssonskans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0