Hej igen!!!

Här kommer det en liten uppdatering igen om vad jag gör på dagarna. En dag var jag till exempel med mamma och träffade barnen på hennes jobb. Mamma och jag var lediga och fritids var på utflykt till Mariebergsskogen så jag och mamma cyklade dit. Oj vad kul jag hade med alla de stora tjejerna! Dom busade och lekte med mig hela tiden. Jag höll låda och showade tillbaka. Jag var så rolig att en tjej ropade till mamma; "Frida! Vilken tur att du har en så rolig unge!!!" I helgen har jag varit på två kalas och ätit tårta. I lördags firade vi min nästanmoster Sophie som fyllde 26 år. Vi åt tårta och jag härjade för fulla muggar. Idag firade jag min kompis Astrid som fyllde 2 år. Jag och mamma var hemma hos henne och dansade och lekte med hennes nya saker. Hennes mormor och g-mormor/morfar var också där. G-morfar spelade dragspel och sjöng och då dansade vi. Astrid fick en väska och ett par solglasögon av mig.

Imorgon ska jag till dagis igen efter en långt skönt påsklov. Det ska bli jätteroligt! Särskilt eftersom Jenny och Sophie ska hämta mig. Åh så skoj!



Här provar jag mammas mössa samtidigt som jag spelar memory.


Astrid och Wille var här en kväll. Dom sov här en lång stund eftersom mamma och pappa ville spela spel och dricka saft med deras mamma och pappa. Vi hade jättemysigt! Wille lånade min gamla hoppgunga.


Här badar jag och pappa.


Mums vad gott det är med lasagne!


Jag och mamma har skurat balkongen. Jag hade en egen hink och en egen svamp. Jag ville gärna att pappa skulle veta vad jag höll på med så jag sprang in flera gånger med hinken och svampen och sa att "Tilda hjälper mamma" "Tilda skurar balkongen". Efter varje gång sprang pappa efter med en trasa. Det blev väldigt fint på balkongen. Vi åkte till en blomaffär och köpte blommor som jag hjälpte mamma att plantera. Den här gången var vi ute när vi lekte med jorden...


Vi har haft många långa och sköna frukostar när vi har varit lediga. Det är mysigt!

Kommentarer
Postat av: Lella

I helgen snor jag din mamma och vi ska dricka massor med saft och dansa som ni gjorde i helgen på Astrids kalas :o) Hoppas det är OK? Jag lovar att du får tillbaka henne igen!

2009-04-20 @ 08:04:15
Postat av: Oscar

Det låter ju lovande för helgen, Lella. Tänk bara på att Frida kan bli yr i huvudet om hon dricker för mycket saft... eller om det är dansandet hon blir yr av? Anyhow... Hoppas Ni får riktigt kul! Jag o min goa unge ska kampera ihop här hemma under tiden! Hej hopp

2009-04-20 @ 18:22:24
URL: http://mildavildatilda.blogg.se/
Postat av: Jessica

Vilket litet charmtroll hon är.

Är så kul att träffa er ibland när jag åker till syrran.

Sköt om er. kram kram

2009-04-20 @ 20:47:22
URL: http://jajman.blogg.se/
Postat av: boebs

är det bara jag lr är tilda väldigt lik mig i samma ålder..??

oooooerhört vacker är du, tilda! :P



första gången jag sett oscar naken i ett badkar oxå..

min hemlängtan skjuter i taket! haha!

2009-04-21 @ 01:06:31
URL: http://loudboys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0